Cita a cegues

Podria ser qualsevol, oculta rere el rostre d’una desconeguda. Oculta…

En el fons del somriure d’una mirada immensa, disfressada d’enigma, de prometença renovada, plena de virtuts en altres no assolides. En els ulls de mel que reflecteixen espurnes de llum, que m’omplen de papallones el ventre buit, inflat d’esperes. En l’alegria constant del riure màgic, tòxic i virulent que s’escampa i t’atrapa, que et contagia i t’inunda de verí. En el sabor dels cabells a la boca, llepats distretament entre tasses d’escuma i crema de cafè. En un gest subtil, de descordar-se el primer botó de la camisa.

La reconeixeré, n’estic segur, entre el tràfec incessant d’un carreró d’ànimes en pena, en un punt exacte entre dos moviments contraris, d’algú que va i d’algú que torna.

La veuré, i un terratrèmol de nou graus en l’escala Richter em sacsejarà l’escorça, fent esclatar el mercuri del termòmetre a l’espina dorsal.

Però al capdavall… seré capaç de retenir el sentit de la meva existència? La raó de tot plegat, la promesa acomplerta? O s’esvairà entre les mans com el fum del tabac de les hores mortes esperant-la, somiant-la despert, estimant-la sense conèixer-la?

Amb el convenciment de les errades cròniques, abandono constantment la cerca en el fracàs del dubte. Decideixo no posar nom a la meva carència, rendint-me al llit de mil companyes ignotes, anònimes i grises.

La seguiré buscant, fins l’últim alè dels meus dies, sense esperança.
I com més a prop me’n senti, més me n’allunyaré per no perdre-la.


One Comment on “Cita a cegues”

  1. paragrafies escrigué:

    Suposo, Joan Ramon, que no he pogut evitar que m’influissin les teves paraules, el teu relat…😉
    Vagi aquest en forma d’homenatge!

    Yola.


Deixa un comentari

